close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לשמור על מכונות כביסה?

מערכת שורשד אדר א, תשעד04/02/2014

שלל עצות לשמירה על בריאות מכונת הכביסה שלכם. ולמעשה, אף על הבריאות שלכם

תגיות:
צילום: יח"צ

מכונת כביסה היא מוצר בסיסי וחיוני הנמצא בכל בית. אמנם מחירה אינו מאוד יקר בימינו, אולם כמובן שאף אחד לא רוצה להחליף מכונה כל שנה או שנתיים, או להזעיק מומחים לתיקון מכונות כביסה (שגם עלותם, אגב, אינה גבוהה, ובכל זאת) ועל כן יש להקדיש תשומת לב לתפעול נכון של המכונה ולשמירה עליה כך שהיא תשרת אותנו נאמנה ותאריך ימים.

קודם כל, לא להתפשר על דגם נחות
השלב הראשון בדרך לכביסה מוצלחת לאורך שנים רבות הוא לרכוש מכונת כביסה איכותית. לא חובה לבחור את הדגם היקר ביותר או ללכת על מכונת כביסה יוקרתית במיוחד, אבל ככל שמדובר במוצר

טוב יותר כך גדל הסיכוי שהוא ימלא את תפקידו כהלכה.

איזו מכונת כביסה מומלצת במיוחד? כדאי לוודא שמדובר בכזו של חברה ידועה ומוכרת בתחום מוצרי החשמל, ובפרט בתחום מכונות הכביסה, שהדגם שאתם רוכשים אינו מיושן מדי וכמובן שיש גם אחריות (ודאו היטב מה כוללת האחריות ומה לא, ולכמה שנים היא תקפה).

כביסה נכונה
הקפידו להפעיל את המכונה בהתאם להוראות היצרן המצורפות. בפרט חשוב מאוד לא להעמיס יתר על המידה – הדבר גם פוגע באיכות הניקיון (גם מכונת כביסה איכותית במיוחד לא תצליח לנקות היטב בגדים שנדחסו בצפיפות מופרזת) וגם מקצר את חיי מכונת הכביסה עקב שחיקת התוף.

בנוסף אל תשכחו לרוקן את הכיסים של הבגדים שאתם רוצים לכבס – כסף קטן או חפצים זעירים אחרים עלולים לגרום לנזק גדול.

הילחמו באבנית
האבנית היא אחד האויבים הגדולים של מכונות הכביסה (ולא רק שלהן, אגב). על מנת להתגונן בפני האבנית (שנוצרת כתוצאה משקיעת מינרלים שונים המצויים במים ובפרט סידן), מומלץ להשתמש במסיר אבנית אחת ל- 3-4 חודשים. דרך נוספת, מומלצת אף יותר, היא התקנת מסנן אבנית על צינור הכניסה למכונה, ובפרט כשמדובר במכונת כביסה יוקרתית ורגישה במיוחד.

תקלת חשמל – אל תנסו לתקן בעצמכם!
אם מתרחשת תקלה הקשורה לחשמל, חשוב מאוד לטפל בה באמצעות טכנאי מומחה ומנוסה. אל תנסו לתקן אותה בעצמכם, גם אם אתם משוכנעים שמדובר בבעיה קטנה, ואל תתפתו ל"תיקונצ'יקים" שמתקנים הכל ומבטיחים שזה בזיל הזול – השילוב בין מים וחשמל מסוכן, וכל טיפול שאינו מקצועי עלול לגרום למכונת הכביסה שלכם לשבוק חיים.

הקפידו על ניקיון המכונה וסביבתה
במסגרת התחזוקה השוטפת של המכונה, חשוב מאוד לדאוג כי סביבתה תהיה נקייה: במקרים רבים מדובר בגומחה שקשה לנקותה ועל כן היא מעט מוזנחת – וחבל. הדבר פוגע הן בבריאותכם והן במכונה עצמה.

בנוסף יש לנגב עם סמרטוט (יבש) את טבעת הגומי שמותקנת בדלת על מנת שלא ייווצר בה עובש, לנקות בתדירות גבוהה ככל האפשר את הפילטר (כשמדובר במכונת כביסה איכותית הדבר קל במיוחד), לפחות פעם בחודש לנקות את התא של האבקה והמרכך, ובאופן כללי לדאוג שהמכונה תהייה נקייה – כדי שהיא תוכל לספק לכם בגדיים נקיים לאורך שנים.

הוסף תגובה
צילום: יח"צ
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה